E-mobility

Electrolube ER2223

Electrolube ER2223

Zorgt voor de bescherming van de statorspoel in de nieuwste generatie elektrische voertuigen

Electrolube werd onlangs benaderd door een fabrikant van elektromotoren in functie van de volgende generatie elektrische voertuigen. Het ging hierbij om een ​​speciale hars om de ​​statorspoel elektrisch te isoleren.

 

In een motor van een elektrisch voertuig wordt momentum gecreëerd via het gebruik van magnetische velden die worden gegenereerd via een onderdeel dat bekend staat als de statorspoel. De stator is het statische deel van de motor waarbij via de accu elektrische energie wordt toegevoerd. Wanneer de stroom van de batterij door de statorspoelen wordt geleid, ontstaat er een roterend magnetisch veld dat de geleidende staven aan de buitenkant van de rotor erachter meetrekt. Hierdoor draaien de wielen van het voertuig. Dit specifieke project vereiste een hoogwaardig harsmateriaal om de spoeluiteinden van de stator elektrisch te isoleren, met het vermogen om permanent contact met koelmiddelen te weerstaan.

 

Het R&D-team van Electrolube selecteerde verschillende kandidaten uit hun portfolio en voerde een reeks tests uit met verschillende testmonsters. Deze werden 168 uur lang constant in contact gebracht met een mengsel van verschillende vloeistoffen, bij temperaturen tot +175 °C, inclusief olie en koelvloeistof. Electrolube ER2223 epoxy werd geselecteerd vanwege zijn uitstekende bescherming tegen verschillende soorten oliën en koelvloeistoffen, die veel worden gebruikt in de huidige auto-industrie.

 

Eigenschappen Electrolube ER2223

ER2223 werd speciaal samengesteld voor de zware bedrijfsomstandigheden in de auto-industrie, in toepassingen onder de motorkap. Het product is chemisch resistent tegen de meeste vloeistoffen in motorcompartimenten van voertuigen of andere mechanische toepassingen, en biedt uitstekende bescherming voor elektronische componenten.

 

Daarnaast heeft Electrolube’s ER2223 ook een uitzonderlijk breed bedrijfstemperatuurbereik van -40°C tot +180°C en een goede thermische schokbestendigheid. De lage viscositeit zorgt ervoor dat de dicht opeengepakte componenten in deze toepassing gemakkelijk kunnen worden ingegoten. Electrolube ER2223 zorgt ook voor een uitstekende hechting op alle verschillende substraten in de behuizing.

 

Over het algemeen heeft deze epoxyhars bewezen een zeer succesvolle oplossing te zijn om de prestaties van de stator in elektrische voertuigen van de volgende generatie volledig te optimaliseren. Electrolube is verheugd dat het zo'n betrouwbare oplossing heeft geleverd voor een constante en goede bescherming tegen chemicaliën. De toenemende verfijning van elektronische systemen in elektrische voertuigen betekent vaak dat ze gevoeliger zijn voor vervuiling en ongunstige externe omgevingen. Bovendien, aangezien elektronische autosystemen in toenemende mate afhankelijk zijn van hun onderlinge verbinding, kan een storing in de ene assemblage de werking van een andere in gevaar brengen. Automotive ontwerpen vallen doorgaans in de categorie die vanaf het begin, en ten allen tijde gedurende de hele levensduur van het product, moeten functioneren om uitvaltijd te voorkomen.

Elektrofahrzeugen

  

Elektrofahrzeugen Electrolube

  

Elektrofahrzeugen Electrolube

  

Hoe kunnen we u helpen?

Heeft u vragen over onze producten of over bepaalde toepassingen? We helpen u graag verder om de juiste chemie te vinden voor uw toepassing. U kunt ons telefonisch bereiken via +32 (0) 3 880 07 60. 

Naar boven